Etap szkolny XII Międzyszkolnego Konkursu „IT in English – Technologia informacyjna w języku angielskim”

RedaktorAktualności

Etap szkolny XII Międzyszkolnego Konkursu „IT in English – Technologia informacyjna w języku angielskim”

 

Zapraszamy wszystkich chętnych uczniów do wzięcia udziału w szkolnym etapie „IT in English – Technologia informacyjna w języku angielskim”, który odbędzie się 26 października br. o godz. 11:50 (5. godz. lekcyjna) w sali 118. Organizatorem konkursu jest Zespół Szkół Elektrycznych w Białymstoku.

 

Etap szkolny będzie polegał na rozwiązaniu testu składającego się z zadań zamkniętych oraz zadań otwartych, na których rozwiązanie uczniowie będą mieli 45 minut. Trzy osoby, które zdobędą największą ilość punktów wezmą udział w kolejnym, międzyszkolnym etapie konkursu, który odbędzie się 25 listopada br. w Zespole Szkół Elektrycznych w Białymstoku.

Zgłoszenie chęci wzięcia udziału w konkursie należy kierować do nauczycieli języka angielskiego do dnia 19 października 2021 r. Zgłoszenia, które napłyną po tym terminie nie będą brane pod uwagę.

Zgodnie z regulaminem konkursu, wymagany zakres to:

  1. Your Personal Computer: budowa komputera, podstawowe terminy i definicje.
  2. Keyboard and mouse: klawiatura i myszka – terminy i definicje.
  3. Input devices: urządzenia wejścia – terminy, definicje i zasady działania.
  4. Output devices: urządzenia wyjścia – terminy, definicje i zasady działania.
  5. Storage devices: terminy (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki) , definicje i zasady działania.
  6. Software: the basics – oprogramowanie, podstawowe terminy (przydatne rzeczowniki, czasowniki).
  7. Spreadsheet: arkusz kalkulacyjny – terminy i definicje.
  8. Punctuation and symbols: znaki interpunkcyjne i symbole (np. ! – exclamation mark, =  equals sign).
  9. Email Guidelines, Netiquette: ogólne zasady korzystania z poczty elektronicznej oraz niepisane zasady dotyczące właściwego zachowania się w sieci.
  10. Abbreviations and Emoticons: podstawowe skróty używane w Internecie i telefonii komórkowej.
  11. Overview of the Internet (ARPANET, INTERNET PROTOCOL, NSFNET – National Science Foundation) – krótki zarys historii powstania Internetu.
  12. Gaming vocabulary: podstawowe skróty i terminy używane w żargonie gier komputerowych.
  13. Networks: sieci komputerowe.
  14. Graphics and design: grafika i projektowanie.
  15. Computer languages: języki komputerowe (FORTRAN, COBOL, BASIC, PASCAL, C, C++,  JAVA, HTML, XML, VoiceXML).
  16. Information and Communications Technologies (ICT): teleinformatyka.
  17.  Cyberprzemoc – terminy (np. cyberbullying, troll, flaming/flame).
  18.  Cyberprzestępstwa i bezpieczeństwo w internecie – terminy, rodzaje przestępstw, sposoby zapobiegania.