Konferencja promująca projekt „ZSE – Szkoła otwartych umysłów”

RedaktorAktualności

Wystąpienie P. Golonki

W dniu 13.11.2018 r. odbyła się konferencja prowadzona i zorganizowana przez Piotra Golonkę, obejmująca umiejętności zdobyte podczas szkolenia nauczycieli ZSE w Portugalii. Umiejętności te dotyczyły nowoczesnego nauczania z wykorzystaniem narzędzi informatycznych, prowadzenia zajęć w stylu odwróconej klasy oraz korzyści płynących z nauki programowania w języku Python. Aktywni uczniowie, zadający pytania, otrzymali lizaki bezcukrowe.

Konferencja rozpoczęła się na 4. lekcji w auli szkolnej, w której zgromadziło się kilka klas. Na początku została pokrótce omówiona droga do Portugalii oraz warunki, w jakich odbywało się szkolenie.

Kolejnym punktem programu było wystąpienie Mariusza Gryszki, który przedstawił pokrótce język Python oraz korzyści płynące z jego używania zarówno w kontekście umiejętności, jak i przyszłych zarobków.

Następnie prowadzący konferencję omówił zalety zdobywania wiedzy w czasie nietypowo zorganizowanych zajęć, np. w formie odwrotnej klasy, z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych oraz zmiany relacji uczeń-nauczyciel na relację mentor-mentee. Podczas tej części uczniowie otrzymali słodycze z racji na to, że szkolny projekt S22 będzie realizowany.

Pod koniec konferencji zostały zorganizowane 2 quizy. Quizy maiły następujące cele: pokazanie uczniom innych możliwości prowadzenia zajęć i potwierdzania swojej wiedzy oraz umożliwienie tym najlepszym i najaktywniejszym wygranie przydatnych elektronicznych gadżetów. Konkurs został przeprowadzony szybko i sprawnie, co tylko potwierdziło przydatność demonstrowanych narzędzi. Uczniowie wyjątkowo aktywnie zaangażowali się w rozwiązanie konkursowych pytań z dziedziny elektroniki, grafiki, i informatyki. Walka o nagrody byłą zacięta i trwała do ostatniej chwili, tym bardziej iż do wygrania były 4 głośniki bluetooth o mocy 10W i naprawdę długim czasie działania oraz dysk przenośny USB 3.0.

Konferencja zakończyła się na długiej przerwie.