Wycieczka do ośrodka wczasowego nad Jeziorem Rajgrodzkim

RedaktorAktualności

W dniach 11-14 maja br. 20 uczniów wraz z trzema opiekunami: Panią Anną Wolańską, Panem Robertem Wajszczukiem oraz Panem Łukaszem Zdankowskim przebywało na wyjeździe integracyjnym, zorganizowanym przez Stowarzyszenie Przyjaciół „ELEKTRYKA” we współpracy z Zespołem Szkół Elektrycznych w Białymstoku. Projekt jest dofinansowany przez Urząd Miejski w Białymstoku.

Ponowne spotkanie z kolegami to coś, na co młodzież czekała z niecierpliwością po długim okresie nauki zdalnej. Wspólny wyjazd pozwolił na integrację grupy, lepsze poznanie siebie i swoich rówieśników, co ostatecznie skutkować będzie lepszą komunikacją i porozumieniem na co dzień. Młodzież miała możliwość atrakcyjnie spędzić tych kilka dni na łonie natury, w dobrej lokalizacji oraz ciekawym krajoznawczo terenie w pięknym miejscu nad jeziorem. Nie było czasu na chwilę nudy, ponieważ każdy dzień obfitował w aktywne zajęcia.

Codziennie odbywały się warsztaty sportowe, rozgrywki piłki nożnej, turnieje siatki plażowej, wieczorne maratony gier planszowych, rozgrywki w szachy. Uczniowie uczestniczyli ponadto w warsztatach prozdrowotnych, zachęcających do zdrowego trybu życia. Podczas nich omówione zostały: zasady zdrowego żywienia i konstruowania prawidłowej diety, czynniki wpływające na rozwój nadwagi i otyłości, wpływ aktywności fizycznej na stan zdrowia, programowanie aktywności fizycznej. Oprócz tego, w programie wycieczki znajdował się spływ kajakowy, pływanie rowerami wodnymi, wycieczka z przewodnikiem do Biebrzańskiego Parku Narodowego, wspólne ognisko.

W ramach projektu „Aktywnym być z naturą żyć – czynny wypoczynek młodzieży z Elektryka” udało się zakupić pięć piłek do gry w siatkową piłkę plażową oraz dwie piłki do gry w piłkę nożną.

Młodzież wyniosła z udziału w projekcie wymierne korzyści. Wyjazd umożliwił uczestnikom relaks, odpoczynek psychiczny i fizyczny, wywołał ducha zespołowego. Wzmocnił relacje między uczniami, a także między uczniami i wychowawcami poprzez współpracę przy wykonywaniu zadań. Zwiększył wiedzę młodzieży na temat zdrowego stylu życia, zachęcił do aktywności fizycznej, umożliwił poznanie nowych miejsc. Młodzież wróciła wypoczęta, wzmocniona, z pozytywnym nastawieniem do powrotu do szkoły po wielu miesiącach nauki w domu.